Czas terapii antyretrowirusowej po rozpoznaniu kryptokokowego zapalenia opon mózgowych AD 2

Od 2009 r. Międzynarodowy standard opieki zmienił się w kierunku wcześniejszej inicjacji ART po rozpoznaniu oportunistycznej infekcji; większość dowodów na poparcie tej strategii dotyczy gruźlicy, szczególnie u osób z liczbą komórek CD4 mniejszą niż 50 na milimetr sześcienny.10-13 Sprzeczne dane dotyczące związku między czasem ART dla kryptokokozy a wynikiem stanowią dylemat terapeutyczny. Trzy randomizowane badania różniły się zarówno pod względem czasu inicjacji ART, jak i wyników.13-15 Badanie grupy AIDS Próby kliniczne A5164, w którym udział wzięło 41 uczestników z USA i RPA z kryptokokozą, którzy otrzymywali leczenie oparte na amfoterycynie, wykazało nieistotny spadek wskaźniki śmierci i progresji AIDS wśród osób losowo przydzielonych do wcześniejszego rozpoczęcia ART (<14 dni po diagnozie, mediana, 12 dni) w porównaniu z osobami, które zostały przypisane do odroczonego rozpoczęcia ART (> 28 dni po diagnozie, mediana, 45 dni ) .13,16 Dla porównania, w grupie 54 pacjentów w Zimbabwe leczonych monoterapią flukonazolem (800 mg na dobę) śmiertelność była wyższa wśród osób losowo przydzielonych do natychmiastowej ART (mediana, <24 godziny) niż wśród osób ART (mediana, 10 tygodni) .14 Trzecie randomizowane badanie, w którym uczestniczyło 27 pacjentów w Botswanie, nie wykazało istotnej różnicy w stopniu przeżycia, ale większą częstość występowania IRIS z wcześniejszym ART.15 Wszystkie trzy tr iale nie byli w stanie zapewnić ostatecznych wskazówek. Ponadto stwierdzono, że wcześniejsze ART nie jest korzystne dla gruźliczego zapalenia opon mózgowych17; w związku z tym czas ART, który zapewnia największą korzyść terapeutyczną u pacjentów z zakażeniami ośrodkowego układu nerwowego (OUN) może różnić się od czasu u pacjentów z zakażeniami innymi niż OUN.
Zaprojektowaliśmy próbę Cryptococcal Optimal ART Timing (COAT), aby ustalić, czy wcześniejsza lub odroczona ART zapewnia korzyść w zakresie przeżycia, biorąc pod uwagę różnicę między ryzykiem kryptokokowego IRIS a korzyścią ART. Po rozpoczęciu ART, kryptokokowy IRIS występuje u około 14 do 30% osób, którym kryptokokoza została skutecznie leczona.10,11 IRIS może być śmiertelna, gdy wystąpi w mózgu.18,19 Jednak wcześniejsze inicjowanie ART jest korzystne po oportunistycznych infekcjach nieużywanie CNS.10-13 Postawiliśmy hipotezę, że inicjacja ART od do 2 tygodni po rozpoznaniu kryptokokowego zapalenia opon mózgowych, podczas drugiego tygodnia terapii opartej na amfoterycynie w szpitalu, poprawiłaby 26-tygodniowy wskaźnik przeżywalności w porównaniu z początkiem ART. około 5 tygodni po rozpoznaniu, pod warunkiem, że jest to leczenie ambulatoryjne.
Studiuj populację i ustawienie
Zapisaliśmy pacjentów w Szpitalach Mulago, Kampali i Mbarara Hospital, Mbarara – zarówno w Ugandzie – jak iw szpitalu GF Jooste w Kapsztadzie w Republice Południowej Afryki, począwszy od listopada 2010, lutego 2011 r. I kwietnia 2011 r.
[więcej w: psychoterapia metasystemowa, rajeckie teplice baseny termalne, cennik protez zębowych ]

Powiązane tematy z artykułem: cennik protez zębowych psychoterapia metasystemowa rajeckie teplice baseny termalne