Czas terapii antyretrowirusowej po rozpoznaniu kryptokokowego zapalenia opon mózgowych AD 4

Kolejno ponumerowane, nieprzejrzyste, zapieczętowane koperty przechowywane w skrytce zawierały zadania losowania dla zapisanych uczestników. Koperty zostały otwarte po uzyskaniu pisemnej zgody. Po wstępnym, diagnostycznym nakłuciu lędźwiowym wykonano terapeutyczne nakłucia lędźwiowe, z użyciem manometrów, w dniu 7 i dniu 14 leczenia amfoterycyną oraz dodatkowo w razie potrzeby do kontroli ciśnienia wewnątrzczaszkowego (mediana trzech nakłuć lędźwiowych). Rutynowa opieka obejmowała podawanie płynów dożylnych (. 2 litry na dzień), postępowanie z elektrolitem i profilaktykę trimetoprim-sulfametoksazolem. Uczestnicy byli obserwowani codziennie podczas hospitalizacji, następnie co 2 tygodnie przez 12 tygodni, a następnie co miesiąc przez 46 tygodni. Szczegółowe informacje na temat przebiegu studiów można znaleźć w protokole i planie analizy statystycznej, dostępnym wraz z pełnym tekstem tego artykułu na stronie.
Studiuj punkty końcowe
Pierwszorzędowym punktem końcowym było przeżycie w wieku 26 tygodni. (Wyniki pierwotnej analizy wyrażono w tekście jako śmiertelność po 26 tygodniach). Drugorzędnymi punktami końcowymi były przeżycie przez 46 tygodni, IRIS kryptokokowy, nawrót kryptokokowego zapalenia opon mózgowych, klirens grzybów, supresja wirusologiczna (<400 kopii na mililitr) w 26 tygodni, działania niepożądane (stopnie 3 do 5) i przerwanie ART na więcej niż 3 dni bez podania przyczyny. IRIS kryptokokowy został zdefiniowany zgodnie z opublikowaną definicją przypadku.24 Zewnętrzny panel trzech lekarzy, którzy nie byli świadomi czasu ART, osądził zdarzenia i zgony IRIS. Nawrót kryptokokowego zapalenia opon mózgowych zdefiniowano jako nawrót objawów i zwiększenie wzrostu kryptokoko- na w hodowli ilościowej w CSF po 4 tygodniach leczenia. Ocenę klirensu grzybów przeprowadzono za pomocą wczesnej metody aktywności grzybobójczej.25 Zdarzenia niepożądane sklasyfikowano zgodnie ze skalą toksyczności AIDS z 2009 r.
Tymczasowe monitorowanie
National Data of Allergy and Infectious Diseases, Rada ds. Monitorowania i Monitorowania Bezpieczeństwa w Afryce dokonała corocznych przeglądów okresowych. Zaproponowano analogowy mechanizm wydatków typu Lan-DeMets dla granic O Brien-Fleming, aby kontrolować błąd typu I wynikający z wielokrotnych analiz pośrednich. Po drugim przeglądzie w kwietniu 2012 r. Rada ds. Monitorowania danych i bezpieczeństwa zaleciła wstrzymanie rejestracji z powodu znacznej nadwyżki śmiertelności we wcześniejszej terapii ART. Zapisy zostały zatrzymane 27 kwietnia 2012 r. Zarejestrowano 177 uczestników.
Analiza statystyczna
Porównaliśmy pierwszorzędowy punkt końcowy (przeżycie w wieku 26 tygodni) w grupach terapeutycznych, stosując metody time-to-event z modelami proporcjonalnych hazardów Coxa.
[podobne: psychiatra poznan, psycholog dziecięcy Warszawa, psychiatra Łódź ]

Powiązane tematy z artykułem: psychiatra Łódź psychiatra poznań psycholog dziecięcy Warszawa