Czas terapii antyretrowirusowej po rozpoznaniu kryptokokowego zapalenia opon mózgowych AD 5

Badanie było statystycznie zasilane, aby wykryć 25% relatywną korzyść z przeżycia (absolutna korzyść, 15 punktów procentowych) z 90% mocy i ogólny dwustronny poziom alfa wynoszący 0,05 przy zamierzonej wielkości próbki wynoszącej 500 uczestników. Założeniem a priori było to, że wskaźnik przeżywalności w 26 tygodniu wynosiłby 40 do 50% ze strategią odroczonego ART. 1,9,26-30 Porównywano przeżycie po 26 tygodniach między zdefiniowanymi wcześniej podgrupami, zgodnie z charakterystyką wyjściową, przy użyciu modeli w tym określenie interakcji między grupą leczoną a podgrupą. Kategoryczne drugorzędne punkty końcowe zostały porównane z użyciem dokładnego testu Fishera. Aby uwzględnić konkurencyjne ryzyko zgonu, wykorzystano funkcję skumulowanej częstości występowania w celu porównania punktów końcowych IRIS, nawrotu i zdarzeń niepożądanych pomiędzy grupami leczonymi.31 Zastosowano liniowy model regresji mieszanych efektów z losowym punktem przecięcia i nachyleniem. oszacować współczynnik klirensu grzybów mierzony jako spadek log10 jednostek tworzących kolonie (CFU) kryptokoków na mililitr CSF dziennie wśród wszystkich uczestników, dla których dostępne były dwie lub więcej hodowli.22 Wszystkie analizy przeprowadzono przy użyciu oprogramowania SAS w wersji 9.3 (SAS Institute), zgodnie z zasadą zamiaru leczenia, na podstawie dwustronnego błędu typu I z poziomem alfa 0,05.
Uczestnicy
Rysunek 1. Rysunek 1. Badanie przesiewowe i losowanie. Spośród 237 pacjentów z kryptokokowym zapaleniem opon mózgowych 177 zostało włączonych do badania po 7 do 11 dniach leczenia przeciwgrzybiczego. Jeden uczestnik losowo przydzielony do wcześniejszej terapii przeciwretrowirusowej (ART) wycofał zgodę 2 dni po randomizacji. Wszyscy pozostali uczestnicy byli obserwowani przez 46 tygodni lub do śmierci. Żaden z uczestników nie stracił czasu na obserwację. Analizy przeprowadzono zgodnie z zasadą zamiaru leczenia. Randomizacja była stratyfikowana w zależności od miejsca i obecności lub braku zmienionego stanu psychicznego (Skala Glasgow w skali [GCS] <15) w momencie uzyskania świadomej zgody (w ciągu 48 godzin przed randomizacją).
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka wyjściowa według grupy leczenia. Spośród 389 pacjentów z podejrzeniem zapalenia opon mózgowych, którzy zostali poddani badaniu przesiewowemu, 177 z kryptokokowym zapaleniem opon mózgowych zostali losowo przydzieleni do grupy leczenia po medianie 8 dni leczenia amfoterycyną (zakres międzykwartylowy, 7 do 8) (Figura 1). Demograficzna i wyjściowa charakterystyka kliniczna uczestników badania była typowa dla pacjentów z kryptokokowym zapaleniem opon mózgowo-rdzeniowych i nie różniła się istotnie między grupami leczonymi (tabela 1). Powiązanie z opieką ambulatoryjną miało miejsce w przypadku 99% uczestników, 94% opuściło jedną wizytę lub nie odbyło jej żadnych wizyt, a istotny status w 46 tygodniu był znany dla wszystkich 177 uczestników z wyjątkiem 1, który wycofał zgodę
[hasła pokrewne: psycholog poznań, gabinet psychoterapii lublin, kabiny toaletowe ]

Powiązane tematy z artykułem: gabinet psychoterapii lublin kabiny toaletowe psycholog poznań