I Wiekszosc testów wiadomosci, stosowanych w szkolach srednich, bada glównie zdolnosc przypominania sobie wiadomosci i umiejetnosci

I Większość testów wiadomości, stosowanych w szkołach średnich, bada głównie zdolność przypominania sobie wiadomości i umiejętności. Dobrym przykładem serii testów o tym nastawieniu jest Egzamin przedmiotowy dla szkół średnich, opracowany w stanie Iowa. Natomiast testy rozwoju wykształcenia, lawa, opracowano dla pomiaru wyników w zakresie szerszych i bardziej funkcjonalnych celów. Na przykład, opanowanie nauk społecznych czy przyrodniczych mierzy się umiejętnością interpretowania testów przeznaczonych do czytania z tego zakresu. Inne testy tej serii również odznaczają się raczej dynamicznym niż statycznym podejściem do uczenia się: zarówno autorzy, jak i wydawcy kładą nacisk na rozumienie i myślenie. I chociaż niektóre z testów i poszczególnych zadań w serii Testów rozwoju wykształcenia niewiele się różnią od spotykanych w innych seriach, założenia filozoficzne i metodologiczne tkwiące u podstaw większości testów wspomnianej ba terii wskazują, że autorzy próbują przy ich pomocy mierzyć znacznie szerszy aspekt uczenia się niż zakres objęty przez bardziej konwencjonalne baterie testów wiadomości. Testy wiadomości stanowią dużą pomoc, jeżeli stosuje się je łącznie z innymi środkami badania i innymi danymi, jako część rozległego programu diagnozy i oceny. Stają się jednak raczej przeszkodą i wprowadzają W błąd, jeżeli wnioski dotyczące skuteczności nauczania opieramy wyłącznie na wynikach testów. [hasła pokrewne: sonoforeza wskazania i przeciwwskazania, ile kosztuje wazektomia, ile kalorii ma kalarepa ]

Powiązane tematy z artykułem: ile kalorii ma kalarepa ile kosztuje wazektomia sonoforeza wskazania i przeciwwskazania