kamilianie w tarnowskich górach ad 5

Poziom restenozy klinicznej, mierzony częstością występowania powikłań po wypisie, był również podobny w obu grupach leczenia, zarówno w kohorcie jako całości (21,0 procent w przypadku biwalirudyny w porównaniu z 21,3 procent w przypadku heparyny, P = 0,85) i u pacjentów z niestabilną dławicą piersiową (odpowiednio 17,8% i 18,4%, P = 0,91). Dyskusja
Badanie to pokazuje, że biwalirudynę można bezpiecznie stosować jako substytut heparyny u pacjentów poddawanych angioplastyce w przypadku dusznicy bolesnej niestabilnej lub po zawale. Przy niższych poziomach ogólnoustrojowej antykoagulacji niż w przypadku heparyny o wysokiej dawce, leczenie biwalirudyną powodowało równoważne wskaźniki powikłań niedokrwiennych i mniejszą częstość powikłań krwotocznych. U pacjentów ze zwiększonym ryzykiem poddawanych angioplastyce z powodu dławicy po zawale, biwalirudyna powodowała niższe odsetki powikłań niedokrwiennych i krwotocznych niż heparyna.
Hipoteza testowana przez badanie wykazała, że pacjenci poddawani angioplastyce w szerokim zakresie ostrych zespołów wieńcowych mieliby mniej powikłań z biwalirudyną niż z heparyną; ostre zespoły niedokrwienne są spowodowane przez śródczaszkowe skrzepliny, a biwalirudyna ma bardziej bezpośredni wpływ niż tworzenie heparyny na skrzeplinę. Chociaż kilka badań angiograficznych, 12-143 angioskopy, 15, 16 i histologicznych 17-19 wskazuje, że niestabilna dławica piersiowa i zawał mięśnia sercowego są wytrącane przez pęknięcie blaszki i tworzenie skrzeplin, kliniczne rozpoznanie ostrego niedokrwienia nie zawsze wiąże się z wykryciem leżące u podstaw mechanizmy patofizjologiczne. Spośród wszystkich pacjentów z niestabilną dławicą piersiową, 10 do 26 procent ma objawy angiograficzne dotyczące trombiny śródwieńcowej12-14, 31-34, a 47 procent pacjentów z niestabilną dławicą piersiową poddawanych angioplastyce ma takie dowody angioskologiczne.35 Trudno jest określić, ilu pacjentów w tym badania miały niestabilne objawy wywołane tworzeniem się skrzepów wewnątrzwieńcowych. Wśród pacjentów z niestabilną dławicą piersiową tylko 14 procent miało angiograficzne objawy zakrzepicy, 30 procent dławicy w spoczynku w ciągu 48 godzin przed angioplastyką, a 37 procent zostało uznanych przez ich lekarzy za konieczne leczenie heparyną – leczenie zalecane dla hospitalizowanych pacjentów z niestabilną dławicą piersiową .36,37 Chociaż rejestracja pacjentów z niestabilną dławicą w tym badaniu mogła odzwierciedlać obecne tendencje w kierunku nadużywania niektórych ostrych diagnoz, 38 klasyfikacja pacjentów jako mających dusznicę bolesną po zawale wymagała ścisłej dokumentacji niedawnego zawału mięśnia sercowego, a tym samym zdefiniowała bardziej jednorodną grupa z cięższą chorobą i większą częstością występowania skrzepliny wewnątrzwieńcowej. U tych pacjentów po zawale, leczenie biwalirudyną spowodowało zmniejszenie zarówno powikłań niedokrwiennych, jak i krwawień.
Ogólne wskaźniki powikłań niedokrwiennych w tym badaniu były niskie. W grupie leczonej heparyną zginęło 0,2% pacjentów; 1,7 procent wymagało operacji pomostowania; a 3,9 procent miało zawał mięśnia sercowego. Częstość występowania zawału mięśnia sercowego była niższa niż w 5-6 procentach zgłaszanych w kilku innych badaniach pacjentów z niestabilną dławicą piersiową.22 Ponieważ dawka heparyny zastosowana w tym badaniu była związana z małą częstością zawału mięśnia sercowego, porównanie leczenia biwalirudyną musiałyby spowodować współczynnik zawału mięśnia sercowego mniejszy niż 2 procent, aby różnica była statystycznie istotna.
Leczenie biwalirudyną i heparyną powodowało identyczne tempo nagłego zamknięcia naczynia, powikłanie niedokrwienne przypisywane kilku różnym mechanizmom
[hasła pokrewne: kormed jawor, stodal syrop, klinika promienista ]