Stosowanie szczepionki Vibrio cholerae w epidemii w Gwinei AD 4

Uczestnicy zostali zapytani o to, czy zostali zaszczepieni, a jeśli tak, pokazać karty szczepień. Dla tych, którzy zgłosili, że zostali zaszczepieni, ale nie posiadali karty, status szczepienia i kompletność przyjmowania dawki zostały odnotowane jako zgłoszone ustnie przez uczestnika. Kliniczne, demograficzne, społeczno-ekonomiczne i środowiskowe zmienne zostały ustalone za pomocą kwestionariuszy. Procedury laboratoryjne
Dla każdego przypadku pacjenta włączonego do badania pobrano próbkę kału i zastosowano do wykonania szybkiego testu diagnostycznego. Lekarz lub pielęgniarka odpowiedzialny za ośrodek zdrowia przeprowadził test i zinterpretował wynik zgodnie z instrukcjami producenta.
Ponadto, w przypadku pacjentów z pozytywnym wynikiem szybkiego testu diagnostycznego, krążek bibuły filtracyjnej zanurzono w świeżym stolcu i umieszczono w mikroprobówce z dwoma lub trzema kroplami normalnego roztworu soli fizjologicznej (0,9% chlorku sodu). Probówki przechowywano w temperaturze pokojowej i wysyłano do Institut Pasteur (Paris) w celu izolacji V. cholerae za pomocą standardowych metod. 17 Test na łańcuchową reakcję polimerazy (PCR) był systematycznie przeprowadzany na wszystkich próbkach. Wykrywanie genu rfb do identyfikacji V. cholerae przeprowadzono jak opisano w Hoshino i wsp. 18 Amplifikacja PCR egzogennej wewnętrznej kontroli pozytywnej (TaqMan, Applied Biosystems) włączonej do każdej próbki i amplifikacja rybosomalnego RNA 16S (rRNA) do kontroli inhibitorów PCR i bakteryjnego DNA.
Analiza statystyczna
W pierwotnej analizie ocenialiśmy ochronę zapewnianą przez dwie całkowicie zaaplikowane dawki szczepionki przeciwko cholerze, potwierdzone szybkimi testami diagnostycznymi. Przyjmując 50% skuteczności szczepionki, obliczyliśmy, że do badania potrzebowalibyśmy 90 pacjentów i 360 osób (stosunek, 1: 4), aby mieć 80% mocy przy 5% błędach alfa. W analizie wtórnej oceniliśmy ochronę zapewnianą przez niepełny przebieg szczepienia (jedna całkowita dawka lub jedna lub dwie dawki, które były niepełne, ponieważ pacjent wypluł dawkę lub zwymiotował). Przeprowadziliśmy również analizę podanaliową, w którym to przypadku pacjenci byli uznawani za tych, u których obecność wirusa V. cholerae została potwierdzona przez hodowlę, PCR lub obydwa, a także analiza wskaźnikowa, w której to przypadku pacjenci byli uważani za tych, którzy miał biegunkę, ale z ujemnym wynikiem szybkich testów diagnostycznych.
Porównaliśmy szanse szczepień pomiędzy pacjentami będącymi przypadkami a grupą kontrolną za pomocą warunkowej regresji logistycznej, aby uwzględnić dopasowany projekt; dopasowujemy model ze zmiennymi wskaźnikowymi dla niezaszczepionych uczestników i uczestników, którzy otrzymali niekompletne lub całkowite dawki szczepionki
[przypisy: Kabiny Sanitarne, hurtownia torebek, dzianina dresówka ]