Stosowanie szczepionki Vibrio cholerae w epidemii w Gwinei AD 5

Obliczyliśmy poziom ochrony szczepionki jako (1-iloraz szans) × 100. Porównaliśmy czynniki demograficzne, środowiskowe i społeczno-ekonomiczne między pacjentami przypadku i dopasowanymi kontrolami, aby ocenić ich potencjał jako czynniki zakłócające ochronę szczepionki. Uznaliśmy za możliwe zmienne zakłócające, dla których wartości P były mniejsze niż 0,20 w modelach dwuwymiarowych. Uzyskaliśmy skorygowaną wartość szacunkową ochrony szczepionki poprzez dostosowanie do współzmiennych, które znacząco poprawiły prawdopodobieństwo modelu. Wszystkie podane wartości P i 95% przedziały ufności są dwustronne. Wartość AP mniejsza niż 0,05 została uznana za wskazującą na istotność statystyczną. Do analiz wykorzystano Stata / SE, wersja 10 (StataCorp).
Charakterystyki poziomu bazowego
Rysunek 2. Rycina 2. Przypadki ostrej biegunki odnotowane na badanych obszarach. Przedstawiono przypadki zgłoszone po dacie rozpoczęcia badania (oznaczone na czerwono, tydzień 20 w roku kalendarzowym w prefekturze Boffa i tydzień 24 w prefekturze Forécariah). Przypadki cholery potwierdzone przez RDT i uwzględnione w analizie pierwotnej przedstawiono na czerwono, przypadki noncholera (negatywne pod względem RDT) zawarte w analizie wskaźnika obciążeniowego przedstawiono na żółto, a przypadki cholery, których nie uwzględniono w analizie, przedstawiono na szaro .
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka pacjentów i kontroli pacjentów. Od 21 maja do 31 października 2012 r. 239 pacjentów z ostrą, bezobjawową biegunką było leczonych w ośrodkach zdrowia na badanym obszarze, z których 5 zmarło (wskaźnik śmiertelności w przypadku, 2%); 40 spośród 239 pacjentów i 160 osób z grupy kontrolnej włączono do podstawowej analizy między 8 czerwca a 19 października 2012 r. (Ryc. i ryc. 2). Żaden z pacjentów objętych badaniem nie zmarł. Mediana wieku uczestników badania wynosiła 28,0 lat (zakres międzykwartylowy 16,5 do 39,0); 35% uczestników stanowiły kobiety (tabela 1). Połowa pacjentów wymagała opieki w dniu wystąpienia objawów. W chwili przyjęcia 70% pacjentów było odwodnionych.
Spośród 36 pacjentów objętych badaniem, dla których wysłano próbkę do analizy hodowli i PCR, 18 (50%) było pozytywnych w stosunku do biotypu O1 serotypu V. cholerae El Tor, serotypu Ogawa; 13 miało pozytywne wyniki hodowli i PCR, a 5 miało dodatnie wyniki PCR, ale negatywne wyniki hodowli. Próbki od wszystkich pacjentów z 36 przypadkami wykazały słaby sygnał amplifikacji genu 16S rRNA. Spośród 18 negatywnych próbek 5 miało prawie niewykrywalny sygnał amplifikacji.
Ponadto, 43 pacjentów z wodnistą biegunką i ujemnym wynikiem szybkiego testu diagnostycznego oraz 172 osoby kontrolne zostały zwerbowane do analizy wskaźnikowej (Rysunek i Rysunek 2).
Analiza konfundentów i modyfikatorów efektów
[podobne: sposoby ochrony zdrowia, dyżury aptek mława, pediatra siedlce ]